Thursday, July 26, 2012

akhirnya L bertukar P...syukur,.

Assalamualaikum....

hari nie nak post berita gembira yg menggembirakan atiku semalam...nak tau,,aku dah dapat lesen P...alhamdulillah,,,meh aku cerita kit pengalaman gementar (pada mulanya) yg diakhiri dgn kegembiraan dan kesyukuran..


al kisah bermulaa.....

semalam (25 Julai 2012) aku ada ujian jpj kat institut memandu...aku smpai kat institut tu tepat pukul 8 n aku pun masuk cek nama kat kaunter untuk sesi n no giliran ujian...haa aku dpt no 21 n sesi pertama...lepas bayar yuran tapak rm 30, aku pun terkedek2 dengan bantal yg aku bawak ke pondok kreta...time tu baru 3 4 org yang mai tgu...tgu punya tunggu kat stgh jam lebeh,,,baru laa penuh org utk sesi pertama tu...kami pun duduk ikut sususan no n dengar pegawai jpj bagi taklimat...nampak baik ja pegawai ni..harap2 ok laa test nti...(smbil dok menyedapkan ati dgn kata2 ni....nebes sgt smlm,,huhu),,

then lps dengar ja taklimat....no 1, 2, 3, 4 sudah dipanggil....kemudian...19, 20, 21, 22.....waaaa akhirnya nomborku dipanggil....bahagian pertama adalah nek bukit...huhuuu...waarrhh takuit2!!

aku pun masuk laa dlm keta kancil tu,,n stat keta..aku dok rasa keta ni cam xbpa sedap...asyik nak termati enjin..huhu..rupanya x tekan handbrake...hihiii....(gementaq punya psai la ni)..lps masuk gear 1, turunkan handbrake, kreta pun mula bgerak...then naik bukit, tekan minyak cket...sampai jaa kat garisan kuning aku tarik handbrake...cewaahhh cam confident ja time ni.. aku angkat tgn kat jpj..aku pun tekan minyak,,tangan dah ready kat handbrake...aku dh ready nk gerak ni,..,mgkin aku gelabah kot, kaki pn angkat klas cpt..pastu mati enjin...waarggh!!! cam nak menjerit..pegawai jpj ckp cpt tarik handbrake..pastu aku try stat enjin lg..bla nak jalan,,mati lg...adoii..(dlm ati ni dok pk aku gagal dh ka ni???)..kali ke 3.....Bismillahirrahmannirrahim,,,vrooomm3x....akhirnya kreta dpt trun dari bukit..alhamdulillah..tp aku still konpius,,gagal ka luluih ni??

aku pun parking keta smula kat tmpat aku nek,,n tgu for d next stage...mmg berdenyut kpala otak aku ni...takut sbb mati enjin td la...adoii...aku pun tgu untuk bahagian ke2 iaitu side parking n 3 penjuru...bahagian ni alhamdulillah,,sumanya bjalan dgn lncar...bla smpai ja turn aku, aku pun p masuk keta, n bwk laa keta wat side parking n 3 pnjuru nih,, aku tersenyum ja bla kuar dari kreta n p kat pondok utk sign borg ujian..LULUS...LULUS n LULUS utk dua2 parking n nek bukit pun luluih...hehe...

stage yg ke 3, nek jalan raya...huhuuu...kalu masa latihan sblum ni, part jalan raya ni aku suka skali sbb bleh p jalan2....tp semalam,,part ni aku k.o cket..adoii...meh nak cita..semalam msa tgu turn keta, cikgu yg slalu dok ajaq pun mai kat aku...dia kata dh setel ka? aku kata xlg,,dok tgu bahagian jalan raya ja...pastu cikgu aku kata,,satg mintak nak nek kncil,,snang cket..tp tgk2 dia yg p bgtau kat jpj yg aku ni kna nek kncil,,sbb msa latihan pun kancil..pastu tgk kat jadual,,mmg nek kncil pun,,kancil no 14...aku hepi laa sbb kncil ni yg aku dok nek msa latihan 4 hari pun..heee..ok, kreta pun sampai...aku pun nek laa...pegawai jpj tu bek ati,,sembg sakan ngn aku,,tnya mcm2..yg aku ni dok fokus drive,,takut tsilap lg...



aku bwk keta xdan 5 minit rsanya...p depan institut tu cket ja...round ja kat caltex,,pastu balik...lor,,org len pnya laa lama bwk keta...aku ni sat ja..xpo laa...cket2 pun,,ada gak kantoi bwk keta...hihii...at last jpj tu pun bg 17/20 kat aku...kra ok laa tu,,,yg pnting aku nk dpt lesen jaa...hehee

lps dh selesai suma,,,aku balik ke institut n anta suma borg...dlm ati ni rasa nak lompat2 jaa sonok...aku dh LULUS kot...hehe..mmg sonok xterkata laa...byk dh duit aku 'laburkan' utk dptkan lesen ni...total suma kat rm9** laa...huhu..sbb aku tukar institut, sblum ni kat changlun, pastu yg ni kat kulim....tp xpa laa,,,berbaloi apa yg aku wat ni...lps ni dh boleh cari keja n cari keta..heheee..


so,,congrats to me!! i've already passed d test....hehehee...yeeahuuuoo2!!!

1 comment:

  1. " TAHNIAH " Tapiiii lucuuu je bunyi NYAAAA pklong trgelakm sakan/

    ReplyDelete