Saturday, January 16, 2010

cinta dr perspektif anda?

hidup sgt memerlukan cinta...itu pernyataan yg dpt ku layangkan disini apabila topik cinta ini bermain di fikiran ku...bgku, cinta adlh satu perasaan yg tertanam di lubuk hati di mana sesiapa yg memperolehnya akan merasa perasaan bahagia yg kuasanya dapat menolak seribu satu perasaan sedih yg ada dlm hati...rasa bahagia itu sekiranya ditambah dgn rasa kesyukuran kpd yg MAHA MEMBERI itu,rasa manisnya cinta itu akan bertambah manis...insyaALLAH...

bagiku, cinta tidak seharusnya dr insan tersayang sahaja, yakni ianya datang dari pelbagai perspektif..ia sepatutnya di ambil kira dari cinta yg MAHA PENGASIH, cinta dari utusan ALLAH, Nabi Muhammad SAW..kemudian barulah cinta dari kedua ibu bapa, keluarga dan seterusnya...

em..aku juga tidak terkecuali drp merasai cinta dunia...perasaan cinta itu sentiasa bersamaku tidak kira aku sbg seorg hambaNYA, sebagai seorg anak, seorang adik, seorang kakak, seorang sahabat...dan belum lagi sebagai kekasih buat ms sekarang...aku bahagia dan aku bersyukur bergelumang dengan rasa cinta yang insyaAllah diredhai dan dirahmati dunia akhirat,,,alhamdulillah...

sebenarnya, isu yg hendak ku kupaskan bukanlah seluas dan sesubjektifnya perkataan cinta itu..sebenarnya hanya isu sbg seorang insan..adakah perlu mencari cinta dan pasangan yakni zauji kita?

kalu masuk isu ni..seronok cket la nak kupas kan..sebabnya setiap manusia di atas bumi ini ingin mencari dan bersama dengan zauji/zaujah masing2 kan...

pernah aku baca artikel yang menulis bahawa 'couple itu haram'...aku rasa artikel tu xlari dari persoalan aku sekarang sbbnya kalau ada pasangan, means that couple la kan..senang crita, dlm artikel tu de ceritakan seorg muslimin ini yg sanggup melepaskan zaujahnya demi mendekatkan diri kpd yg MAHA ESA..kagum betul dgn saudara tu...

em berbalik semula pd asalnya, perlu ke kt mncari psgn ni?

bg aku,senang aje...yg dah ade psgn, bersyukurlah krn hidup anda d dunia ini danugerahkan seorng pasangan yg dpt memimpin hidup anda,insyaAllah...n bersyukurlah dgn cinta dan kasih syg yg dberikan oleh ALLAH SWT kpd anda...

kpd yg tiada...jgn bersedih atau risau..jodoh tetap akan ada utk anda, cuma mgkin lambat cket dr org lain...cumanya usah terburu2 dalam mencari cinta sehinggakan diri sendiri tergadai maruah dan diri...bercinta xsalah..tapi harus ada batasnya...

selagi dpt menjaga, kita jagalah amanah yg dipertanggungjawabkan ini...
bercinta biarlah mendapat keredhaan dan kerahmatan yang MAHA ESA...

No comments:

Post a Comment