Sunday, April 11, 2010

alhamdulillah...selamat sampai..






alhamdulillah....semalam (11hb 4), tepat pukul 12.30 tgh mlm, rombongan aku, rumet dan rakan2 seperjuangan ugrace selamat tiba di kolej, setelah 8 jam lebih dlm perjalanan dr bangi pada pukul 3 ptg (lebih kurg)..

kami sempat singgah d perhentian bukit gantang utk menunaikan solat maghrib dan isyak secara jamak dan qasar...ramai betul org ketika tu..sehinggakan aku solat di celah2 shja...tp xpa, asalkan tertunai yang wajib itu..

imbau kembali perjalanan pergi kami ke bangi pada 9hb lalu...aku brasa sungguh seronok krn akan ke bangi, bukan apa..setelah bhempas pulas dgn assignment dan midsem, rombongan nie la sbg madunya...bukan senang nak ke sana dgn dibiayai oleh program UGRACE ni...hehe

sepanjang perjalanan, kerja aku dlm bas melihat keindahan bukit bukau, gunung ganang sepanjang jalan negeri perak....tfikir aku, sungguh berkuasa ciptaan Ilahi...dan sungguh luas ilmu Nya,,,masyaAllah...mnkala tdo aku hnya beberapa mnit shja dlm bas..hehe




aku dan rumet bertuah sbb kmi menaiki bas uum yang baru...berbanding 2 bas yg lain agak 'veteran'..malah kelajuannya mengkagumkan..sronok jugak pakcik driver potong memotong bas uum yg lain..dan bangga apabila bas uum di highway...tp alhamdulillah, laju pun, kami selamat tiba di ukm pada pkul 5.45 ptg..

di ukm pula, kmi ditempatkan di kolej pendeta za'ba, di mana kolej tu nun jauh di hujung ukm....aku ingatkan dtempatkan di kolej ibu zain..kalau x, blh la jumpa kwn2 ku di ctu...smpai je, kmi dberi kunci bilik bersama cadar dan sarung bantal, dan masuklah kami ke dlm blik yg menempatkan 2 pelajar...aku dan rumet ku laa...besar jugak bilik diorang..facilities diorang ok...




berbalik mengenai ukm ni,,mngikut pemerhatian aku, landskapnya cantik, tp susunan bangunan agak bterabur...kolej dan fakulti bercampur..xseperti uum, kolej di 1 bahagian, fakulti di 1 bahagian...tp overall, ukm best, luas jugak,cantik, xpuas nak round ukm, dgn kesempitan masa dan xtau jalan, mlm kmi sampai tu, kmi xkluar..hanya tdo sja di bilik..lgpun penat berjam2 di dlm bas tu...hem...aku tdo pkul 10 mlm tu..hehe..manakala bangun pd pkul 5.45 pg keesokannya...huhu..mmg xpcaya..bayangkan pukul 6 pg, aku dh siap mandi..haha..ini semuanya sbb ugrace...hoho

bersiap2 pg tu, pkul 7.15 aku g mkn pg..dgn hidangan nasik lemak dgn teh tarik..mkn agak kelam kabut, sbb diorang nak cpt..utk ke hotel equatorial plak..hotel tu xjauh, dekat ja..dlm bpa minit, dh smpai...

smua student amik tempat.. dan majlis bmula..dgn kehadiran timbalan kpt, datuk shaifudin, datuk nordin kardi selaku nc, dan segala vip yg memeriahkan majlis..turut hadir, wartawan dr stesen tv n newspapers...hem...best2..





selesai majlis perasmian, program seterusnya ialah ceramah drp ahli pern syarikat halagel dgn noraini's cookies...dpt la sdikit sbyk maklumat yg berinformatif drp para usahawan yg dijemput tu,,,

habis je ceramah, kami ke dwn mkn n mkn,....mknn sedap2...tp xckup perut aku nak tampung semua...amek yg termampu jer..hehe...

lepas mkn, sengeh2 dpn kamera..hehe...k'dian tunggu bas dan balik ke ukm...agak rushing time tu sbbnya kmi kna bsiap2 utk balik ke kdh...huhu....apa2 pun,ttp best..xsabar palk rsnya utk ke pangkor pd 8hb Mei nti..hehe...




p/s:maaf update berita lambat...busy dgn bnda len..+ stadi utk final...(^^,)

No comments:

Post a Comment