Saturday, June 5, 2010

praktikum mood......huhu

dah lama xposting kat cni....banyak benda dah aku alami semasa program jati diri di pangkor...alhamdulillah, dengan segala aktiviti lasak nya yg ada, aku d sini masih dapat berdiri dlm keadaan sihat walafiat..hehe..cuma hati ja xsihat....rindu yg menebal utk balik..huhu...

hari nie dan masuk seminggu aku di uum....dan sudah 3 hari aku praktikum di cedi iaitu praktikum under U-grace...

program praktikum aku nie namanya MY-PEC, kami menjalankan perniagaan secara maya...agak menarik sbb mcm real.....dari pengambilan bekerja, cara bekerja, segala jabatan yg wajib ada dlm sykt pun ada....mmg best, tapi tang gaji tu...pun maya jugak..huhu....

aku bekerja di jabatan delivery, jadi segala produk yang dikeluarkan dan dipessan oleh pelanggan akan diuruskan penghantarannya oleh kami....aku bekerja dengan yana, kami dua orang ja dlm jbtan nie....

esok aku n yana mungkin akan dipilih untuk presentation bahagian kami..agak neves, tapi cakap ja la apa yg aku faham kan..hehe....

suasana bekerja n blaja mmg lain...n penat tu bertambah2..besa la tu....pengalaman yang penting...pakaian ke tempat keja pun kena kemas...esok lagi la..ada pelawat dari my-pec kl nak mai....huhu....apa-apa pun, perubahan cket demi cket perlu dilakukan spy gaya bekerja tu ada..n kna nmpak pro cket...nti bila dh keja betul2, xla keko kan.hehe...

cakap pasal syarikat,aku bekerja dlm syarikat U-GIFT SDN BHD iaitu sykt pemborong yg menjual pelbagai jenis barangan cenderahati...2 minggu ja dlm sykt ni, lps ni kena tubuh sykt sndiri dan perniagaan sendiri plak..hem....aku masuk lab waktu ptg n waktu bekerja agak pack sbb 4 jam ja dlm lab komp...hem....

hari nie plak cuti, n hari ni jugak family bakal menantu dtg buat kira2 untuk perbelanjaan perkahwinn na...nti majlis nikah akan berlangsung 20hb ni...yang menyedihkan, aku xdpt balik...sbb bekerja..huhu...aku kena kuat semangat...huhu..
tapi xpa, bln 12 nti insyaAllah aku ada di rumah..hehe....

aku rasa smpai dicini dulu celoteh aku...banyak benda nak crita, tapi nanti ada masa, aku crita lagi.....

wasalam...

No comments:

Post a Comment