Sunday, March 18, 2012

lalui idup dengan tenang...

assalamualaikum....utp posting kali nie aku juz nak berkongsi apa yg terpendam dalam ati aku nie...hermm...how to start hah??

hidup nie ibarat laut,,,ada pasang n surutnya...ibarat roda,,kdg2 kt berada d atas,,kdg2 berada d bawah...kdg2 kita hepi,,kdg2 ada duka nya...

bila kita hepi,,,hati sgt terasa bahagia smpaikan kita rasa xmau rasa pahitnya duka n sedih tu...tp jgn kita lupa,,,kt xkan hepi kalu xrasa sedey kan??

em apa yg aku rasa skang adalah duka..aku sedey...d saat aku xsehat,,,xdak org yg ku tunggu2 tu hubungi aku...hermm,,,sedih aku rasa...nasib la ada kwn2 yg caring jugak kat aku bg ubat n kata2 semangat...

aku perlu kuat utk hadapi saat2 nie...aku pohon supaya Allah ambillah hati aku nie sbb aku xmau rasa pedih nyaa sakit ati tu...tp Allah ttap bg aku rasa pedihnya tu..mungkin Allah ingin aku rasa sakit sebelum kebahagiaan tu dtg..

hermmmm...aku cuba utk motivasikan diriku,,

...apa yg perlu aku buat?juz telan n hadapi rasa pahit tu,,,sbb hidup nie mmg di ajarkan mcm nie...cuma ketenangan daripadaNya saja yg perlu kt cari...nak lari dari idup susah n senang tu mmg xbleh...jadi akmal,,kuatkan ati,,kuatkan semangat,,tingkatkan kesyukuran kpdNya,,semuanya sudah tertulis,,dia dtg n pergi...jadi lalui saja hidup dgn tenang...

herm,,smoga aku terus kuat hadapi idup nie...insyaAllah..TT_TT

No comments:

Post a Comment