Monday, February 15, 2010

hari ape??hari yang ceria!!!!

assalamualaikum,,,dimulakan dengan syukur ke hadrat ilahi atas kehidupan yang dapat ku teruskan pd hari ini..alhamdulillah...gembira aku pagi nie bila aku bangun pagi,mak abah ada kat umah,hehe...bukan apa,sronok la diorang ada,,sebabnya mak abah cuti lagi hari ni n esok...dapatlah aku makan masakan mak yang sgt sedap..hehe..

pagi ni aku xikut perangai sebelum2 ni..tau ape?tido balik lepas subuh...kwang3...aku bangun, solat subuh, pastu 'tgk' aje mak di dapur masakkan bihun goreng...siap je bihun goreng, aku pun masuk toilet,buat ape yang patut sebelum nak menjamu selera,n makan dgn mak n abah..bertiga ja...na dah ke hospital nyer...

sembang2 ngan mak abah, mak n abah ajak g pasar...wah, dah lama aku xg pasar siang..hehe,aku pun bersiap2 n mengikut la ke pasar...em,pasar still yang mcm dulu..mmg xdak perubahan..(nak ubah apenyer kan..hehe)..aku ikut mak ke tempat beli ayam..em mak nak masak ape tau hari nie..ikan belah belakang (ikan seksi mak kata)~ni idea aku(feberet aku lor), sup ayam kampung, ngan faberet seisi keluarga..laksa!!hehe..

ok2 aku teruskan ikut mak beli ayam..harga terbaru..ayam kampung sekilo RM11+, kalu ayam bandar RM7+...mak beli ayam kampung sekilo++, dalam RM 17++..gambo ayam2 yang terkorban tu aku xsempat snap laa,segan abang tu tgk nti,,hehe..em,pastu teruskan perjalanan ke tempat beli ikan..mak beli ikan utk wat laksa..hemm sedap,ngan ikan termenung utk wat ikan sexy tu...ni gambo aku sempat snap2..hehe..


hehe,,,perjalanan ku teruskan (..chewahh)ke tempat kerin2 plak...beli bahan2 spt garam,...(em ape mak bali td eh)..hehe,aku ralit dok tgk sekeliling pasar tu,,,yang aku tau,snap gambo n tolong pegangkan plastik jer..hehe,tp yang aku tau, mak beli kuah rojak td..wah,nak wat rojak...tu yang sgt bahagia bila mak ada..hehe..

em sedang aku tunggu mak membeli belah tu, aku terhidu bau daging..ooh, bau daging lembu yang dah terkorban...ingat plak hari korban eh..hehe...ni gambonyer......hehe,dah pandai letak gambo,jadi gunakan kelebihan nih..

pastu ternampak plak ade pakcik ni..sian die...die cacat, dah guna bantuan 2 'kaki'..tapi still berdiri,,aku terfikir sejenak, xdak ke bantuan kebajikan daripada mana2 badan yang dpt salurkan pd pakcik ni..hemm..kesian die..plus,anak2 die mana...hem..aku nak bg duit pn, aku 1 sem pn xbwk....ni gambo diue ek..tgk la...sian......

haa tu la...hem, nasib baik mak ada sedekahkan cket duitnyer utk pakcik tu,,,,buat nasihat n pedoman,jaga n peliharalah ibu bapa kita sume,jgn dah tua, kita biarkan diorang hidup melarat,,,,aduyai,,aku doa n harap aku xlupa diri bila dah berjaya..insyaALLAH..

hem lepas tu, aku n my beloves mum pn pegi beli urat laksa, buah2an utk dibuat laksa ptg ni...hehe, sempat jugak aku snap gambar orang jual ikan keli..tu pn ikan feberet jgak,tapi abah dah buat awal lagi lauknyer sehari lepas aku balik umah,,wah, mmg sayang mak abah selamanya!! em, aku pergi pasar malam ni dah la terlupa bwk duit, kalu x,blh beli tasbih,,tasbih ape?tasbih cinta...haha...ni tasbih buat zikir, mungkin kalu ada tasbih, bertambah giat aku berzikir pada yang Maha Esa n buat junjungan Rasulullah SAW..hemm,xpo la..lain kali...

lepas tu ape eh...em dah habis beli, aku n my mum pn cari abah n balik umah...
skang dah smpai umah, abah plak nak proses rumah,,maksudnyer?nak cuci rumah,basuh tingkap..abah kata takut nanti bakal besan @ bakal menantu nak mai,,,hehe,,abah mmg bersemangat utk tu...hhaa...insyaAllah, ada jodoh na, ada laa...mak kata nak langsung hujunh taun ni, bln 12...amin,,xpo la, aku doakan yang terbaik buat na n abang hafiz..hee...

sedang aku berblogging ni, tadi terdengar dentuman orang main yang singa tu la..xabis2 lagi ngan perayaan diorang (raya cina)..hem depan umah cina2 ni diorang xsapu pun serpihan2 mercun...mak kata ada ong,,,hem, apa2 saja kepercayaan diorang,,apa2 pun,terima aja,kita 1 Malaysia kan..hehe...

ape lagi eh,,,haa satgi lepas mak siap masak sume, nak g bagi kat na,,dia tu xlalu mkn mknn kat hospital..hemm,sian dia, dah kurus kakak aku sorang ni,,,hehe..harap2 sihat sokmo la na,,,hehe..

hem, bawah ni aku nak letak gambo cket...hehe..ok la..lepas ni pun nak mandi n INSYAALLAH nak wat sembahyang dhuha...nanti aku masukkan kelebihan sunat dhuha n kelebihan ayat 1000 dinar yang Allah telah beri kelebihan....ok,till then, see you later on....assalamualaikum wbt....=)








~kpd pakcik,makcik,abang,kakak yang termasuk dlm pict yang sy snap ni, maaf la ye..hehe..sy xmntak izin pn nak masukkan dlm blog sy..hehe....mohon maaf beribu ampun...nanti senyum2 la ye kalu sy amek gambo lagi..haha~~

No comments:

Post a Comment