Wednesday, February 17, 2010

hari ni......

hari ni adalah hari terakhir mak cuti...hem,rase xsonok la nak lepaskan kenikmatan ktika mak cuti...aku rasa seronok sgt selama mak cuti ni...salah satunya, masakan mak yang wallllaaahhh!! best, sedap,nikmat....perfect!! sume de....bahagia sgt cuti sem kali nie...w'pun aku yang xbrape chat, ngan batuk yang xlega2...(sbb aku maleh nak pantang masa ada kat umah..haha),tapi cuti ni laa paling d best ever i had...haha..

tapi, bila ingat keje yang manyak xbuat lagi..aduyaii..sabo aje la..ntah esok kot nak wat..atau lusa..tulat..ataupun senang cita,time kat kolej aje la..hehe..

hari ni,16hb, aku n family keluar lagi...sume pakat kluar, kami g jpn (buat ic eaishah yang hilang),g jpj, g tabung haji...n d last place..nak g klinik dr ismail (utk amek ubat aku) tapi klinik tu ramai sgt org...jd trus balik umah,,,

tapi sonok jugak hari ni, aku g kedai toko kat tepi tabung haji,,n cari sumthing yang aku nak cari...pae die? aku cari tasbih..ngan buku doa...alhamdulillah,dgn sumber kewangan yang mencukupi,aku pun beli...beli tasbih, buku doa,wirid n zikir,n beli buku perisai muslim...

tasbih tu aku beli n aku berniat supaya akan bertambah rajin dalam berzikir n memuji keagungan ilahi n Rasulullah SAW serta para sahabat...insyaAllah...selain itu, dgn berzikir akan dapat menyucikan hati yang kotor...hemmm....

yang buku doa, wirid dan zikir pula, aku berniat supaya aku akan berjaya menghafal dan mengamalkan segala suruhanNya,,supaya beroleh kesucian hati, keredhaan n kerahmatan,,insyaAllah...banyak doa serta wirid2 lepas sembahyang wajib dan sunat yang boleh diamalkan supaya iman bertambah mantap..hendakNya,,,(dgn izinNya)..

buku perisai muslim tu cantik balutannya...n aku beli bukan sebab balutannya, tapi aku rasakan sebagai hambaNya yang lemah n jahil ini, perlu bagi aku utk memasang pelindung,,semoga dijauhkan daripada segala godaan yang tidak sepatutnya...amin...



semoga dengan tasbih dan buku berilmu ini akan dapat aku manfaatkan sepanjang hidup dalam menjalani kehidupan sebagai hambaNya,,,,insyaAllah...=)

No comments:

Post a Comment