Friday, April 8, 2011

hari nie cuti di rumah...

assalamualaikum....

hari nie aku bgn awal drp biasa w'pun di umah....w'pun mengantuk, tp aku celikkan juga mata nie..sbb hari nie aku ada banyak keja nak buat...huhu....keja umah,keja sek..uhuh...

skang sudah minggu ke 5 belajar bg aku, pelajar postgrade uum...em....minggu nie banyak kijo yg lect bg...terima kasih byk2....stiap satu sbjek ada keja...kdg2 diri ni susah jugak nak manage nak wat keja tu...n kdg2 motivasi diri tah kemana pegi nya...xtau la mcm mna tu...huhu

kdg2 kan, teringat balik orang kata...senang ja master...benda yg kt dah blaja....tp...bila dh msuk alam 'master' ni..ya Allah, bukan senang rupanya....dalam kelas, discuss case study, byk prsentation, pastu yg lebih mncabar...kt dikelilingi org yg lebih berpengalaman dari kt(yg kosong n blur ja...)huhu...nak bg pendapat pun, mcm xpadan ja dgn org yg dah keja bertaun2...jgn ingt pndpt dlm bm, dlm bi tau....semua kena in english u know...huhu...mau xberterabur spekin enggelis aku??!!hahhaaa....

sem 1 aku skang ni mcm sem 1 di matrik dlu....aku masa matrik dlu, tersangatlah rendah dri..(wpun dah rendah pun..)...bukan apa, kt dikelilingi oleh org yg cerdik pandai berkali2 ganda lagi...terasa sgt yg kt ni mcm 'terbudus' skali dlm kls...huhu....msuk sem 2, alhamdulillah aku dh dpt adapt diri dlm alam tu..

mcm tu la aku rasa skang...huuhu....tp tanya senior master, diorg ckp senang nak score, siap ada kakak2 tu dpt pointer 3.9 ++....hem....aku ni bleh ka dpt mcm tu??dgn amek 5 sbjek plak tu...huhu....

aku tau yg aku xbleh putus asa, patah balik ke alam dlu (alam bekerja)...sbb dh byk duet dlaburkan...so by hook or by crook, aku kena, harus, n wajib bagi aku utk usaha jugak....huhu...

aku harap sgt2 aku dpt adapt apa yg aku blaja skang....takut2 jugak, tp alang2 menyeluk pekasam, biar dpt goreng dlm kuali trus kan...hehee....

doa2kan laa kat aku smoga aku dpt habiskan semester 1 aku ni dgn jayanya, n habiskan program MBA aku ni dlm masa staun ni...amin Ya Rabbal A'lamin.....T_T

No comments:

Post a Comment