Tuesday, May 31, 2011

apakah kesudahan dgn msalah hati...??herm..

assalamualaikum...pemula bicara d pagi hening yg sunyi sepi nie....cehwah...bermadah plak...aku xbleh tdo sbnonyer ni....tau laa...dh pkul 4.05 am pun..huhu...td cek dah tdo kat 4 jam lps maghrib tdi...huhu..tu yg cerah ja ni...herm...so, dlm dok tgh baca notes (actually question n answer for exam 2morrow)...aku asyik tpk-kan kawn aku yg sorg ni...xtau la status apa skang..single la kot..herm..ni suma kes d-tinggalkan..huhu

herm..puas dh aku pujuk my fren ni..sbb dia asyik teringatkan c dia yg telah pergi...pergi tu means mnjauhkan diri....n kwn aku nie asyik kata...hg xfaham prasaan aku...well..aku xpnah rasa??aku penah...once, about 2 years ago...dsebabkan kwn aku ni ada problem nie, aku trut terimbau dgn kenangan2 dlu dgn dia...w'pun skejap..tp sgt terkesan smpai skang...impak nyer apa tau...mmbuat kan aku nie takut nak bg hati ku kat org...herm...

for dis situation, aku byk bgtau kat my fren ni spy redha n terima qadha' n qadar...sbb tu jer yg kt mampu n selayaknya kt sbg hambaNya letakkn dlm diri...tp my fren seems not to follow wat i'm trying to say...dia msih lg tanya....why..why ..n why her that God test to be like dis??herm....please syg...kt xtau apa ketentuan Dia n suratan hidup nie...maybe dis is the test for u to change,,but....sigh....

sebenarnya...apa yg ingin aku stress kat cni adalah hati...sbnarnya ..hati nie byk bermain2 ngan tuan dia..dsebabkan hati,...manusia mncari cinta...mncari syg...mncari seseorg utk dsygi...utk dbelai...n mndengar segala rintihan hati...n of course also same wif me...tp suma ni hanya relate kpd manusia...mncari cinta mnusia...

yer, aku xnafikan yg aku juga mcm tu..n aku bersyukur dianugerahkan rasa cinta n syg tue...at least,aku akan pernah rasa bahagia tika d dunia...w'pun kdg2 bahagia tu kejap jer...mgkin 1 hari...2 hari...1 sem..(ehem2..) ...n mgkin slamanya??xtau laa..n kdg2 bila kehilangan tu..rsa hati nie sakit sgt...smpai nangis berhari2 n sakitnya..hanya Allah yg tau..tu la penangan hati..

apa yg aku blaja dari kesilapan2 lalu..aku blaja mnjauhkan aku daripada cinta..cinta manusia..yg dfokuskan utk lelaki dlm mncari psgn...aku takut utk mletakkan cinta kpd org...takut utk dsakiti lagi..kalu ada pun...seseorg yg akn jadi my life partner...tp tu la..mmg susah...tp w'pun mcm tu, aku mudah sgt suka kan seseorg...adoyai..tu la ancaman n kelemahan aku...

apa nak buat dgn hti yg mcm nie??...aku pun xtau..but i try to leave all to Him...kalu ada rasa bahagia tu, aku bsyukur sgt,,n harap kekal..wpun..x, kdg2..tu la..cinta manusia xkekal lama pun..kalu hati berubah, apa pun xbleh kata..org akan cari pasangan lain..n sapa yg sedih??kita juga yg menanggungnya,,,jadi,,,for me..its better to letakkan hati yg ada cinta dan kasih ni hanya pada Dia, my beloves parents n family,and friends..n one thing yg aku slalu kuatkan hati ku nie...Allah yg beri cinta...jadi, pulangkan cinta kpd Dia, dan ingatlah Allah akan bg cinta yg lebih mmbahagiakan d k'dian hari...n jgn ingt org lain senyap, dia xconsider n x sygkan kt..sbnarnya..org2 len tu syg kat kita..cuma xmau tnjuk ja kan...hiihihi...

mgkin apa yg aku pk-kan nie tlalu berat n xmudah utk dlakukan...but,,,its effective for me to cure my lil heart..so dat i'm not desperate to get love from human...n its makes me remember that i'm own by Him...

one more thing, kalau ada rasa berat d hati...rasa kesunyian..ambil wuduk n baca al-mathurat..insyaAllah..hati yg gundah gulana akan kmbali tenang...try it...n feel His love....that's d best way to cure ur heart...smoga hati2 kt akan lebih tenang n kuat utk mnempuh hari k'dian..n smoga kt akan mndpt kebahagiaan yg dcari yg bukan hanya dari manusia..juga dtg dari Maha Pencipta sekalian alam...amin...^_^

::....sy menulis sekadar berkongsi rsa d hati...n xdak niat utk memalukan or utk kena2kan org, kalau trasa, sy mohon maaf, sumanya kerna kelemahan diri..T_T..::

No comments:

Post a Comment