Saturday, March 6, 2010

alahai..

pagi ini aku bgn awal mnyiapkan diri utk smbahyang subuh...dan juga aku xtdo smula, krn segala2nya adalah utk prepare mental dan fizikal ku drp mengantuk sewaktu menjalani pre test pukul 10 nanti...

setelah selesai solat, mcm biasa aku akn on laptop dan on9..melihat berita2 yg 'hangat' di akhbar...sambil mmbca akhbar, aku mghirup secawan nescafe panas yg telah ku buat utk sarapn ku d pagi nie..

namun, perutku memulas2 pagi nie..xtau la sbb apa, salah mkn kah..aku pun mnuju ke toilet..(buat ape yg patut,...)..lepas aje kuar dr toilet, aku tgk sorg lelaki sdg mnyapu daun2 di bwh...sememangnya daun2 di uum ni tersangat lah banyak..mn taknya, unuversiti yg penuh pokok..hehe...

aku terpk, nak sapu byk mn la die...kalau la disapu pun, ptg satg tgk la...penuh balik daun2 menutupi kehijuan rumput2...hem...

hem, tp itu la nmanya keja....asalkan mreka2 kerja yg halal utk menampung kehidupan..semoga mreka akan terus berkhidmat utk u ini...dan bukannya 'berkhidmat' utk meningkatkan peratusan kes jenayah d bumi tuhan ini....

sakit mata, sakit hati apb baca metro stiap hari apb kes jenayah smakin btambah2...kes bunuh terutamanya dianggap main2 saja oleh org ramai..xpuas hati, bunuh..pijak..tikam...astaghfirullahal'azim..

semakin hari juga, aku takut utk hidup d dunia nie...kesabaran smakin menipis, nafsu memuncak-muncak...syaitan menjadi peneman hidup...aduh...aku risau..takmau aku habiskan hidup aku ini dgn sia2...

berbalik pula dengan kehidupan aku d cni..semakin hari, rinduku menebal buat mak dan abah..entah mengapa, hidup di semester akhir ini penuh dgn dugaan dan tekanan...mungkin krn assignmnt dan midsem yg 'menghantui' diriku..

apa2 pun, aku nasihatkan diriku, sentiasalah membaca AL QURAN..semoga segala apa yg dilakukan, dilindungi dan diberkati...insyaAllah...

nasi lemak sudah tersedia di sebelah ku...terima kasih kps rumet tersyg yg sentiasa bersabar dgnku...yaa, thanks a lot of being my good rumet..luv u always..

semoga yg terbaik utk kita berdua dan terbaik buat rakan2 dan sahabat sekalian...

aku ingin menjamah nasi lemak sebelum menjalani pre test hari nie..semoga aku dan calon2 yg lain berjaya..amin...

~semoga hari penuh dgn keberkatan..amin..=)

No comments:

Post a Comment