Thursday, March 11, 2010

bas oOH bas...

assalamualaikum....hari nie, sebelum aku mulakan assignment yg terbengkalai, aku bhajat utk posting 1 atau 2 ke blog aku...dah lama aku tggalkan blog aku, tnpa update cerita yg aku nak kongsikan..tp hari nie, tercapai jugak..(tmbah dgn uumzone line clear..heee)

em, juz nak kongsi cerita hari selasa hari tu..(9/3/10)..kejadian berlaku semasa menunggu bas..bukanlah kejadian apa..cuma penantian utk dtgnya 1 bas tu..amatlah seksa...kat stgh jam tunggu...dgn panas terik pukul 1.30..aduss, hanya Tuhan saja yg tau panasnya...

kecewa....sbb apa..bas yg lalu,bukan utk laluan A2(laluan B),,,,hem..tak tau ka laluan ni mmpunyai bilangan 'rakyat' yg ramai..knapa la nak p amek laluan lain yg xramai?geram la jugak tau...sbb byk bas yg lalu, lalu terus ja...kami dh xtahan menunggu..

teringat plak yg student uum kna bayar utk bas sbyk RM60..aduhai..pedih tu..banyak tau..aku n d geng msih lg xbyr..lagi2, kwn aku yg ada kreta pn kna byr...xke agak 'budus' pengurusan tue...knapa msti mansuhkan topup sume..blh jgk kan jimatkan pbelanjaan kami...hem...dgr kata, byran akan naik kalu x bayar..heiiii..menyirap darah aku dgr...xtau la pe nak jd ngan uum ni...

ok la...bas pn smpai utk laluan kmi...pakat sume student uum serbu bas yg pintu kecek tu..aku ni xyah kata la..dh tersepit dh..budak uum naik mcm budak sek..budak sek pn ada manner utk naik bas..ini....adussss...takut aku..tp dsebabkan perut yg dah 'berkriuk2' lapo, aku tpaksa naik jugak..time ni, x smpat aku nak tgkap gmbo..kalu x...huh...dah la bersempit dlm bas, dtambah pulak bahasa rakyat 1malaysia yg xberenti bcakap...fenin2 kpala cek...huhu, nasib bek dpt duduk lps org turun di TM...huhu

hem..agaknyer manager bas unic ni perlu dberi suggesstion pasal bas diorg...waktu2 mn yg perlu ada bas, n bil bas tu...dah tau student baru kuar kelas,sedia byk2 bas time tu..cuba la buat kami tutu mulut cket..(berbaloi) kalu byr RM60,tp bas tu efektif masanya...bila dperlukan, ada selalu...hem...

ape2 pun, harap2 pihak bas mahupun u pikir2kanlah keperluan student di uum ni..kesian kat kami suma...jgn hnya harumkan nama d luar saja, tp 'rakyat' di dalamya..menderita..huhu...ok lah...wasalam..

No comments:

Post a Comment