Friday, March 5, 2010

pre test UGRACE....esok 10 pagi..

BISMILLAHHIRRAHMANNIRAHIM..Dengan nama Allah yg Maha Pengasih lagi Maha penyayang..

Posting kali ini aku hnya mahu berkongsi perasaan ku ketika ini,,,bukan apa, hnya menanti hari esok yg penuh tanda tanya,,,

esok adalah hr aku akan menjalani pre-test utk UGRACE...ianya adlh program usahwn graduan cemerlang yg menyediakan progrm praktikal b'unsurkan keusahawanan...

utk diterima praktikal dlm ugrace nie, perlu disaring dgn beberapa peringkat...esok pringkat prtama...itu laa yg mnjadi kerisauan ku dan juga rumetku yg juga bsama2 masuk program nie,...

niatku bukanlah semata2 melihat elaun yg byk yg dtawarkan...tp sebenarnya utk aku berkecimpung dlm bidang keusahawanan yg menjanjikan peluang yg amat besar kpd graduan slps keluar nti...

aku tlh ada impian aku sndri utk mmbuka pernigaan dmana aku ingin merealisasikan impian ibuku yg ingin mmbuka restoren suatu ms nti...aku tahu, agak sukar utknya mmbuka restoran pd waktu tdekat ini..dek krn masalah kwangan keluarga yg tidak stabil dll lagi..jadi, sbg anak yg mengambil kursus pengurusan pern selama 3 tahun ini, ditambah pula peluang yg pusat UIL tawarkan dgn program UGRACE ini, aku mnyimpan hasrat utk membuka restoren buat ibuku suatu masa nti...insyaAllah...

jadi, aku berdoa supaya niatku ini diredhai dan dikabulkan oleh YANG MAHA BERKUASA...amin..wlaubgaimnpun, aku redha,seandainya ketentuanNya tidak menyebelahi aku...aku percaya rezeki tlh dtetapkan bagi setiap hambaNYA...

apa2 pun, esk insyaAllah aku akn posting lg apa yg blaku spnjang pretest, sbg pkongsianku....doa2kanlah kejayaan kami esok hri...amin...=)

No comments:

Post a Comment