Friday, March 26, 2010

good presentation....^_^




hari selasa lalu aku dan rakan-rakan kumpulan strategic mgt mempersembahkan analisis syarikat TANCO holdings berhad...sepanjang proses menyiapkan assignment ini bgaikan satu beban yg sgt besar buat aku dan rakan2 lain...

mana xnya,bukan sja kena analisis syarikat nie dgn annual report..malah, kami perlu menganalisis persekitaran luaran dan dalaman syarikat nie...bukan senang tu....hem..aku ingt lagi..aku blh gelak kat rumetku, yaa bila dia nak bukak annual report tu..huh, bukan apa...bg aku, kalu bukak annual report tu..rasanya mcm seram semcm ja..huhu, takut pun ada, mcm2 rasa...

bahagian aku, yaa n ferus buat persekitaran dalaman, mnkala bahagian lina, n ika buat persekitaran luaran....dua2 bukannya senang,perlukan masa yg lama dan kerahan otak yang amat kuat utk buat tu,,,nasib baik laa lect kmi, madam khaw yew bin xtetapkan bape page..huhu, mcm lect yati, smpai 100 pages nak tau....huhu...

em,,hari demi hari, assignment aku semakin meningkat page nyer..aku buat bahagian kewangan, nilai dan cket mengenai pemasaran...tapi, part strategi aku mmg lemah...tp agak nmpak 'cahaya' bila kami bjumpa suma n buat brainstorm...

detik2 nak hntar assignmnt tu,,aduss...lewat kmi tdo..kat pkul 4 lebih jugak..huhu,dgn tows, n nak cdgkan strategi...huhu,mmg aku xreti...tp aku cuba jugak...

alhamdulillah, dgn kepayahan kami, akhirnya kami berjaya hntar..yg tu pun kan, lgi stgh jam nak pkul 4, br dpt masukkn assignment bwh pintu madam..huhu, agak tragis kan...

dlm persiapan utk buat slide pn bukan senang...kmi risau kalau2 ksilapan kmi akn dkritik oleh madam..krn dia dh set utk 10 mnit present, 12-15 mnit utk Q & A..huhu..aku n yaa di reserved kan utk jwn soalan..mn xketaq kan..sehari sblm kami present, smpat kmi bjumpa madam utk mntak pndapat n bntuan dr dia, tp dia kata present ja apa yg kamu dh buat,huhu, xleh kata apa la kan, tp ada jugak soalan2 yg dia tnya ms jumpa tu yg buatkan kami tau apa yg nak letak dlm slide..akhirnya, mlm isnin tu aku bjaya siapakn slide utp present esk hrnyer..

turn present kmi no 5...berdetup-detap jntung aku ni tggu kump len present..at last...our group...haha...'welcome to tanco'....menyapa ahli2 kump lain...dgn berpakaian purple oleh kami semua...lect tersenyum melihat kump kami...aku yg mnjaga slide, terketaq2 tgn mnntikan soalan2 yg bakal 'ditembak' kpd kmi..huhu...

habis jer presnt, sesi soal jwb..huhu...soaln ptama aku yg jwb...ade la slh cket kan, sbb ape, sbb ketaq laa..huhu....tp nasib bek jugak, keslhn aku tu dperbetulkan oleh madam dgn nada yg lmbut...soalan kedua yaa jwb...huhu..

abis je sesi Q & A..madam puji...'good presentation..all d info u put in d slide..'wah...berbunga2 hati aku nie n group member yg len...lps tu, dok tgkap g,bo aje laa kami..dh xdgr dh kump len present...haha....alhamdulillah, syukur, assgmnet killer, lect 'killer' dh lepas...cumanya kna pbetulkan keslhn dlm tows tu...xpa tu..cket ja...hehe....

last but not least, alhamdulillah..segala2nya bjln dgn lancar....syukur2....ape2 pun, usaha sungguh2 dlm exam nti....pling tggi aku hrp pun B+ je kot..takut aku nak expect byk2...hehe...







No comments:

Post a Comment